SVATOVÁCLAVSKÝ POHÁR RETRIEVERŮ - RŮŽENKA ABSOLUTNÍ VÍTĚZ!

02.10.2017 11:17

Svatováclavský pohár retrieverů - Queen Rose by Queen´s Joy - absolutní vítěz!

Klubové lesní zkoušky - I. cena, plný počet bodů, CACT, vítěz zkoušek

Klubové podzimní zkoušky - I. cena, plný počet bodů, CACT, vítěz zkoušek

Svatováclavský pohár retrieverů jsou prestižní klubové zkoušky, které se skládají z lesních a podzimních zkoušek. Barušce se na poháru tradičně dařilo, ze tří účastí z toho byla dvě vítězství a jedno třetí místo. Letos jsem poprvé vyrazila s Růženkou a vzhledem k tomu, že se jednalo o její první lesní zkoušky, nejistota byla značná a cílem bylo hlavně lesky dojít a získat loveckou upotřebitelnost na spárkatou zvěř.

Los číslo deset nám určil na sobotu lesní zkoušky a na neděli zkoušky podzimní. V sobotu jsme začínali malým lesem, odpoledne nás čekaly ty pro nás opravdu klíčové a infarktové disciplíny, barva a klidy na stanovišti v lese. Sobotní dopoledne jsme prošly v samých čtyřkách ( v poklidu, až na dohledávku srstnaté, kde se Růženka nejdřív snažila něco vydolovat z hromady klestí) a vydaly se na práci před barvou a barvu. Nervozita stoupala úměrně výsledkům spolubojovníků, první pes na barvě vypadl, další dva došli s dvojkami. Práce před barvou v podobě následování proběhla bez chybičky a pak už nezbývalo než nasadit Růžence barvářský řemen a spolehnout se na ní. A Růženka nezklamala, důkladně prověřila nástřel a vyrazila, šla klidně, soustředěně, po cestě ověřovala pachy, které barvu přecházely, ale nesešla ani o kousek, a pak jsem najednou viděla kus a věděla, že jsme došly nejlépe, jak jsme mohly. Čtyřky si cením o to víc, že i zbývající psi ve skupině došli s dvojkami, takže její výkon byl opravdu bezkonkurenční. Dle mého názoru psi doplatili na enormní množství houbařů, kteří přes barvu přešli a roznesli jí do okolí, ale s tím bohužel v tomto ročním období nikdo nic nenadělá. Růženka má na barvě naprosto jiný styl práce než Baruška nebo Fanda, takže je na mě, abych si na nový styl zvykla a přizpůsobila se mu, ale vypadá to, že bude stejně jako moje všechny holky "barvář" a moc jí to baví. Vyhráno jsme však neměly, následovalo to, čeho jsem se obávala snad nejvíc, klidy na stanovišti v lese. Růženka chodí hony navolno, naprosto v klidu, perfektní klidy má i na stanovišti u vody, ale při nácvicích rámusenky nemohla ty "bubáky" v lese nějak pobrat, vrčela a štěkala a já si říkala, že tohle nemůže klapnout. V tréninku jsme to sice o sto procent zlepšily, ale bezchybné to nebylo a já nevěděla, co čekat. Tak jsem jí důrazně položila a celou dobu jí hypnotizovala očima, ať leží a drží kušnu. A ona ležela, kušnu držela, sice krk jak žirafa a celou dobu bušila prutem do země, že i rozhodčí a okolní vůdci byli na pokraji infarktu se mnou, ale vydržela a výrok "volná, klidná" znamenal, že svoje první lesní zkoušky došla v samých čtyřkách. Naprostá radost a spokojenost. V neděli jsme vyrazily na podzimní zkoušky, ty Růženka umí, ale člověk nikdy neví, co se může přihodit. Hned první disciplína, vlečka srstnaté, byla pro naší skupinu infarktová. První tři psi díky ní hned spadli do druhé ceny. Růženka se nasadila na vlečku krásné, sledovala jí bezchybně mírně pod větrem, když už byla skoro na konci, přišel infarkt málem i pro mě. Růženka zahlédla rozhodčího a doslova zkameněla na místě. Těch pět nebo deset vteřin bylo pro mě hodinou, bylo mi jasné, že jestli se rozštěká, tak končíme.....nakonec ale čubina zase roztála, doběhla zbývajících patnáct dvacet kroků, vzala králíka a tryskem se vrátila. Bubáka okomentovala, až když se vrátil k nám :-)))) Nutno říct, že další pes na vlečce vypadl. Další disciplíny už probíhaly pro nás poměrně v klidu, i když já byla čím dál nervóznější, protože jsem věděla, jakému úspěchu se blížíme....Růženka ale nezklamala a znovu tabulku vyčtyřkovala odshora dolů :-))))

Zkoušky byly opět bezchybně připraveny, nádherná honitba, skvělý servis, kuchyně, všichni pomocníci, znalý rozhodčí, to vše pro mě dělá z těchto zkoušek top zkoušky u nás. K tomu se nebývale povedlo počasí a ve skupince jsme se sešly bezva parta a úspěchy si od srdce přály, co víc si prostě přát. Růženka ukázala, že je důstojnou nástupkyní Barušky, a já mám díky holkám doma svatováclavský "hattrick". Ovšem o tom, že tyto zkoušky dojdu v samých čtyřkách, k tomu jediná, takže to bude absolutní vítězství bez rozstřelu po oba dva dny i celkově, o tom se mi opravdu nezdálo. Byly to prostě dva dny, na které se nezapomíná!