DERBY ČR 2018 Zkoušky přinášení retrieverů

18.06.2018 20:14

Adélka Lovcovo srdce - I. cena, res. CACT

Na Derby ČR se klasicky nominují psi, kteří nejlépe uspěli v předešlém roce na krajských derby, a dále pak další psi z nominační tabulky. Pokud je ale místo, může se zúčastnit i pes, který žádné derby neabsolvoval. Růženka se nominovala přímo, a s její účastí jsem tedy počítala, Adélka loni stihla "jen" jedny klubové podzimky, a i když jsem si na jaře s myšlenkou zúčastnit se, pokud by bylo volné místo, pohrávala, tak vzhledem k nominační tabulce dlouhé jak týden před výplatou, jsem to brala pouze hypoteticky. Leč člověk míní a život mění. Ještě ve čtvrtek bylo Derby plné, včetně domluveného náhradníka, v pátek dopoledne telefon,jestli chci Adélku vzít, že se rozhárala fenka a i náhradník pár hodin před startem už místo odmítl. A protože jsem tušila, že vzhledem k situaci bude Růženčina účast jen krátkodobá, tak jsem na nabídku kývla. O hodinu později jsem si už rvala vlasy, že Adélka půlku disciplín v životě neviděla nebo ve zkráceném vydání, a měřit se s pracovní elitou vážně ještě nemůže. Leč kostky byly vrženy.

Růženka před deseti dny dohárala a od čtvrtka jsem věděla, že to bude velmi veselé. Bylo :-))) Dvě disciplíny jsme přežily, odpoledne na čtverci jsem ale se záchvatem smíchu odstoupila, protože Růženka má zrovna období, kdy přemýšlí s kým a kolik štěňátek že to čeká, a každý prudký pohyb považuje za ohrožení svých budoucích potomků. Holt i feny mají své dny, a já jen doufám,že jí rychle přesvědčím, že vážně žádná štěňátka nebudou, a že se může směle zase věnovat práci :-)))

S Adélkou jsem nastoupila s tím, že dojití v jakékoli ceně bude nebetyčný úspěch. Ve dvou letech, se složenými podzimkami, bez absolvování jakýchkoli dvoudenních zkoušek, které jsou pro mladé psy enormně psychické náročné, by prostě byla drzost očekávat cokoli lepšího. Náš benjamínek však měl na věc jiný názor. Do zkoušek se pustila s vervou sobě vlastní a každou disciplínu mi připravovala větší a větší radost. Ano, padlo několik trojek, většina z nich zapříčiněná nezkušeností, ale tuto nezkušenost si vynahrazovala svým elánem a temperamentem a touhou splnit, co se od ní očekává, a zkoušela to znovu a znovu, dokud to neklaplo. Nejvíc se to ukázalo na dohledávce kachny v rákosí, kdy nefoukal žádný vítr a ona znovu a znovu lítala a lámala rákos, až se nakonec objevila s kachnou v mordě a od hlavy až k patě pokrytá tekoucím bahnem. Já i rozhodčí jsme se rozplývaly blahem nad její prací, i když to díky času byla trojka. Ale ta touha to nevzdat a za každou cenu kachnu najít, byla neskutečná (mimochodem další fenka v tom bahně tak zapadla,že jí museli vytáhnout,než pokračovala dál). 

Když jsme došly v první ceně, byla jsem neskutečně šťastná. Když jsem se dozvěděla, že až na labradora, který šel ve čtyřkách, je Adélka jediným labíkem, který došel v první ceně a bude z toho rezervní titul, byla jsem dojatá a úplně rozhozená. A když jsem se dozvěděla, že tento pes je už šampionem práce, takže "velký" CACT přechází na to moje pískle, regulérně jsem se rozbrečela. Mám za sebou s holkama řadu vítězství, Baruška Derby ČR vyhrála, ale tak dojatá a šťastná jsem se ještě necítila, stejně jako jsem na zkouškách ještě štěstím neplakala. Ten pocit, že tohle dokázala moje dvouletá totálně nezkušená fenka, kterou jsem přihlásila asi dvacet hodin před začátkem těchto vrcholových zkoušek, byl prostě naprosto neskutečný. Adélka je můj splněný pracovní sen, a já jsem neskutečně hrdá na to, co dokázala. Byly to zkoušky, na které se nezapomíná.