Klubové podzimní zkoušky Sloveč - Adélka Lovcovo Srdce, I. cena, CACT, vítěz zkoušek

08.10.2017 20:22

Adélka Lovcovo srdce - I. cena, CACT, vítěz zkoušek

V říjnu se ve Slovči konají tradiční klubové podzimní zkoušky, a protože jsou to zkoušky jednak v dojezdu, a jednak jednodenní, kterých je u klubu velice málo, ráda na ně jezdím s mladými psy na zkušenou. Letos jsem nahlásila jak Růženku, tak Adélku, hlavně jsem si chtěla vyzkoušet, jak to bude holkám šlapat, když budu vodit obě dvě, což mě příští rok bezpochyby čeká. Růženka se ale v sobotu rozhárala (čímž si ukončila letošní zkouškovou sezónu), a tak jsem nakonec vyrazila jen s Adélkou.

Kvůli velkému počtu nahlášených psů se konaly dvoje zkoušky najednou, my jsme byly přiřazeni do těch početně menších a čistě retrívřích. Naše skupina začínala na dohledávce pernaté a vlečkách. Už po příjezdu bylo jasné, že lehké to rozhodně nebude, všude zoraná pole a pole s nízkou řepkou, po deštích proměněné v bahno a stojatou vodu. To se také potvrdilo, když jeden pes vypadl na dohledávce a druhý na vlečce a i další měli s disciplínami problémy. Adélka ale nezaváhala, krásně dohledala a vlečky vyšvihla s nosem zabořeným v zemi (i z očí jsem jí bahno vyndavala) naprosto přesně a všechny disciplíny odešla za čtyři. V odpolední skupině předvedla krásné prostorné slídění, useděla a přesně provedla svůj první životní zkouškový marking a i to naše obávané vodění se povedlo (Adélka má tendenci se na vodění táhnout jak smrádek, protože se děsně nudí). Legraci a zpestření předvedla až na poslední disciplíně, kachně z hluboké vody, která se dělala v požární nádrži a Adélka moudře usoudila, že když kachna dopadla blíž k bočnímu břehu, bude praktičtější kousek po břehu popoběhnout, skočit placáka (a ignorovat tak pozvolný vstup, u kterého jsme stály) a pak teprve připlavat s aportem ke mě. Rozhodčí komické vystoupení vyhodnotili známkou za tři, fena nešla přímo ke kusu, ale oklikou :-))) A bylo hotovo, uděláno, a já měla moc velkou radost, jak to dopadlo. 

Nakonec se ukázalo, že z nastoupených dvanácti psů došlo pouze pět a Adélka jediná došla v první ceně s krásnou jednou trojkou. Kromě CACTu tak získala i celkové zkouškové vítězství. Jsem na ní moc pyšná, že i v tak těžkých podmínkách dokázala předvést krásnou práci, kterou mi tolik připomíná svojí maminu Báru :-)))