Lovecká sezóna 2014/2015

08.02.2015 20:39

Když jsem se na jaře 2013 přestěhovala na hranice Českého ráje, přemýšlela jsem o tom, jak vůbec bude vypadat naše další reálná praxe v kraji, kde de facto nikoho od myslivosti neznáme. Díky účasti Barušky na zkouškách jsme se ale rychle "chytly", přišly první pozvánky na kachny, a když myslivci viděli práci našich holek, tak i na naháňky a bažanty. O to více jsem se těšila na sezónu 2014/2015. Realita pak předčila moje očekávání. Běžně jsme se účastnila dvou až tří honů týdně, výjimkou nebylo ale ani čtyři nebo pět akcí v jediném týdnu.

V září jsme začali tradičně několika hony na kachny, díky seznámení s novými lidmi jsme poznali i nová místa. Od října jsme pravidelně začali jezdit do bažantnice Ploužnice, kde mají holky jedinečnou možnost zanosit si velké množství zvěře, za což jsem moc vděčná. A zatímco Fanynka omračovala svými profesorskými výkony (a mě občas brnkala na nervy, protože ač je dokonalá, klidy mezi její dobré vlastnosti nepatří), Barbuška právě klidy trénovala,pilovala dohledávky a zdokonalovala se v chytání křídlovaných a opěšalých bažantů. Na bažanty jsme ale nejezdili pouze do bažantnice, ale také do několika mysliveckých sdružení, kde pořádají poplatkové hony na bažanty vypouštěné. Kdo cvičí lovecké psy a dělá loveckou kynologii jistě pochopí, že nejvíce mě potěšilo, když jsme na jednom honu dostávali pozvání na hon do dalšího sdružení, protože práce holek byla hodnocena na výbornou. A tak jsme se dostali do situace, kdy už jsem nemusela pozvání shánět já, ale pozvánky chodily samy a mnohdy jsem se musela rozhodovat, kam vyrazíme, protože se v jednom termínu sešlo pozvánek několik. V prosinci jsme se účastnili i honu na zajíce, výřad sice nebyl nijak oslńující, přesto jsem za tuto možnost, v dnešní době na severu  Čech opravdu výjimečnou, moc vděčná. Kromě toho jsme se účastnili řady naháněk, ať již samostatných nebo v kombinaci s honem na drobnou. Holky mě opět potěšily hlasitostí na černou zvěř a tím, že nejdou do přímého kontaktu. Přesto jsem jim pořídila bezpečnostní kevlarové vesty, přeci jen se tak cítím jistější. Úplnou premiérou pak byly dvě naháňky na vysokou u polských hranic. Prostě byla to báječná sezóna plná krásných zážitků, setkání s milými lidmi a nádherné práce loveckých psů a už teď se těším na podzim tohoto roku :-)