Lovecká sezóna 2018-2019

08.02.2019 09:45

Další lovecká sezóna je za námi. S Baruškou, Růženkou a Adélkou jsme se zúčastnily přes 50 loveckých akcí v 6 mysliveckých spolcích. Prim samozřejmě hrály hony na bažanty, ať už v naší "domovské" bažantnici Ploužnici nebo jinde, ale samozřejmě se holky zúčastnily i honu na kachny, potkaly a pracovaly i se zvěří černou a na zajících. Holky po celou sezónu předváděly perfektní práci, na kterou jsem slyšela samá slova chvály, a já jsem na ně moc pyšná. V jejich práci se snoubí klidy, poslušnost a přitom nesmírný temperament a lovecká chytrost. Nikdy mě nepřestane udivovat, jak pes umí v jednu chvli volně u nohy s klidem před sebou vyhánět stovky bažantů, u kterých je nutné,aby přešli do další leče pěšky, a následně temperamentně slídit a zvedat bažanty na střelce, aby v další leči stál za střelcem, do leče nezasahoval a naopak chodil po křídlované bažanty stovky metrů daleko. Taková práce je pak radost, jak pro ně, tak pro mě, a já si hony nesmírně užívám. Do další sezóny si hlavně přeji, aby zdraví vydrželo všem, nejvíce pak samozřejmě Barušce,která letos oficiálně vstoupí do seniorského věku. Zatím lítá a řádí jak mladice, tak věřím,že má před sebou ještě pár plnohodnotných loveckých sezón.