Mezinárodní soutěž retrieverů 2019 (VZPR)

26.08.2019 10:04

Queen Rose by Queen´s Joy - I. cena, res. CACT

Na MSR se kvalifikují nejlepší psi z klubových všestranných zkoušek z předešlého roku. Původně měly jet obě holky,ale Adélka začala hárat. Růženka ještě pořád není po štěňatech ve své staré kondici, k tomu Adélka s krycími dny a její vlastní blížící se hárání, výsledky při cvičení byly poměrně tristní, a já vážně uvažovala,jestli nezůstat doma. U běžných zkoušek bych to asi udělala,ale u kvalifikačních zkoušky, které jsou pomyslným vrcholem zkouškové sezóny a je prestiž se jich vůbec účastnit, jsem nechtěla odstupovat předem. A tak jsme vyrazily s tím, že to nějak dopadne.

Sraz byl v pátek večer, proběhlo losování, a bylo jasné, že nás čeká v sobotu pole a voda, v neděli malý a velký les. Dopoledne na poli mě Růženka moc potěšila hned na první disciplíně, na handlingu na dva kusy, kdy se nechala stopnout a poslat na druhou stranu,když už byla kousek od druhého kusu a já už viděla záměnu. Dohledávka dvou kusů byla také spolehlivá, i když se projevila momentální rozpoložení Růženky, místo tryskomyši chodí volným tempíčkem. Přesto byl čas velmi rychlý. Také slídění, ze kterého jsem měla největší strach, se nakonec docela povedlo, sice tam nebyl ten drajv, na který jsem zvyklá, a trošku to flákala,ale byla z toho spolehlivá trojka a spokojenost. Vlečka pernaté bez problémů. Vodu jsme začínali handlingem a Růženka si mě vychutnala a udělala "Vtípek". Po dopadnu kachny na zrcadlo se madam zvedla, došla na hranu vody, podívala se doprava na jednu kachnu, doleva na druhou, pak se vrátila, zařadila se k noze a koukala na mě s pohledem - jsem připravena :-))) Opravdu vtipné, a oprávněná trojka. Dohledávka kachny bez problémů, marking trošku přeběhla,takže za tři, vodění v pořádku a hotovo. Po návratu na myslivnu nás ještě čekaly společné klidy na stanovišti a sobota byla úspěšně za námi. V neděli jsme začínali malým lesem. První kus měla Růženka snad za deset vteřin, s druhým se ale trochu trápila a běhala jinam, než měla, o pár vteřin jsme nestihli čtyřku, ale nevadilo. Vlečka srstnaté i odložení v pořádku a čekala nás obávaná barva. Předchozí den právě na ní hodně zkušených psů spadlo do nižší ceny, hodně záleželo na štěstí, jakou si kdo barvu vylosoval. Stejně jako jinde i tady řádí kůrovec a místo lesa jsou obrovské vykácené holiny. Naše barva vedla právě jen přes holiny, barvy se kapaly ráno, celý den na ně pražilo sluníčko a bylo to opravdu velmi náročné. Růženka jednou sešla, pak už šla ale svižně a spolehlivě a dovedla nás až ke kusu. 

Sečteno podtrženo došla Růženka s pěti trojkami. Někde měla trošku smůlu, někde se projevilo její momentální rozpoložení, nicméně celkově pracovala zkušeně, spolehlivě a prokázala, že stále patří k pracovní špičce. Došla v první ceně (celkově došlo v první cen osm psů), s titulem res. CACT. Jsem na ní moc pyšná.

Po celou dobu zkoušek nám opět asistovala Bertička, ze které se už stal takový zkouškový maskot, je to paní všudezdejší, stále veselá, nadšená, připravená všechny milovat a šikanovat :-))) Za odměnu si pak po zkouškách mohla ponosit králíka, kterého měli dospěláci na vlečkách a ve čtverci, radost neznala mezí.