Severočeské derby retrieverů - Adélka je šampion práce!

02.07.2018 10:10

Severočeské derby retrieverů

Adélka Lovcovo srdce - PZ I.cena, CACT, SVP, I.cena, CACT - splněny podmínky pro udělení titulu český šampion práce!

Queen Rose by Queen´s Joy - PZ II.cena, SVP II.cena

Severočeské derby je pro nás tradiční zkouškou, které se téměř každý rok účastníme, protože to jsou pro nás zkoušky nejbližší. Letos jsem přihlásila obě holky, a i když jsem si kvůli Růženčině "hormonálnímu" stavu pohrávala s myšlenkou jí odvolat a jít jen s Adélkou, nakonec jsem si řekla,že nebudu srabařit, a alespoň uvidím, jesti už se alespoň trošku dává do latě. Určitě už se zase zlepšuje, ale "stará" Růženka chodící ve vyčtyřkovaných tabulkách to ještě není, takže podle toho vypadaly její výsledky. V sobotu na PZ šla v samých čtyřkách, pak ale prvně v životě (včetně tréninků) vyběhla na vodě a byla z toho krásná dvojka. Možná to byla i moje chyba, protože toto by mě opravdu nenapadlo, takže jsem jí neposadila nijak důrazně, a protože chodila až po Adélce, nervy to nevydržely. V neděli už bylo vidět,že je zas celá mimozní, trošku zakravila na handlingu na vodě, ale to ještě bylo za čtyři, do těžkého rákosu se jí ale nechtělo a mrcasila se na kraji, takže zasloužená dvojka. Nicméně na dohledávce v rákosu ještě těžším se kupodivu snažila, a i když to časem bylo na trojku, za prohledávání rákosu byla pochválená. Tak snad jsme už na cestě k lepšímu zítřkům :-))) Musím říct, že prvně v životě zažívám stesky majitelů fen na hormonálí výkyvy, které jsem ještě u jiné feny nezažila, a je to tedy opravdu legrace:-)))

Adélka jela na svoje první derby a já byla zvědavá, jestli potvrdí svoje výkony ze zpr před dvěma týdny. Samozřejmě v hlavě myšlenka na získání posledního cacta byla, ale věděla jsem,že tentokrát budou zkoušky velmi silně obsazeny, a Adélce chybí tolik potřebné zkouškové zkušenosti, které ve velké konkurenci mnohdy rozhodují. Naštěstí podobné myšlenky jsou ryze lidské a psiska si z nich nic nedělají, takže Adélka se do zkoušek vrhla s radostí, že bude zas dělat něco, co jí tak strašně baví. Disciplínami procházela ladně a bez zaváhání, moc mě potěšilo krásné a ukázkové slídění, pobavila nás, když na dohledávce donesla náhradní kus položený daleko do boku, jenže zrovna se obrátil vítr a Adél si došla s vysokým nosem bezchybně pro něj :-))) Zkrátka po celý den šla nejlépe jak mohla a došla v samých čtyřkách včetně pomocných. V neděli se situace opakovala, opět krásná temperamentní práce, a to i ve velice nepříjemném rákosu, který dával psům zabrat. Jedinou trojku za oba dva dny dostala až při dohledávce kachny, kdy však ukázala svoje srdce bojovníčka. Rákos byl velice hustý, dole suchý a prorostlý a psi měli problém se do něj i dostat. Adéla se do nej sice probojovala, kachnu relativně rychle našla, ale nemohla najít schůdnou cestu zpátky. S kachnou se tak alespoň prorazila na volnou hladinu rybníka, a tam rákos obplavávala a snažila se najít místo,kde prorazit. Když to nešlo, plavala dál a zase to zkusila jinde. Nakonec se jí to podařilo, ale když jsme jí viděli, jak se snaží prodírat k nám a nejde to a nejde, až nakonec rákos povolil, museli jsme všichni smeknout klobouk. V neděli odpoledne nás ještě čekal rozstřel o umístění na PZ, protože stejně jako Adélka dopadli ještě další čtyři pejsci. Na rozstřelu si Adélka vybrala jedinou slabší chvilku, když předvedla spíš než marking divadelní etudu na téma mám-nemám :-))) Vzhledem k rozstřelům Růženky, která na nich předvádí to samé, už přemýšlím o tom, jak jinak se na nich chovám já, že mají čubky tendenci vždy předvést svoje komické číslo :-))) Nicméně bylo jasné, že z PZ bude titul CACT náš, protože ve čtyřkách nešel žádný jiný labrador. Až při vyhlašování výsledků jsem ale zjistila, že titul CACT za vodní práce Adélka také získala.

Adélce se tak podařilo něco téměř neskutečného, totiž získat šampiona práce při absolvování minima nutných zkoušek, tedy tří, a ve věku pouhých dvou let. Jsem na ní neskutečně hrdá. Jako správně kritická majitelka vidím samozřejmě spousty prostoru ke zlepšování, ale to nic nemění na tom, že lépe a snadněji už si Adélka "šampíka" udělat nemohla. Jsem nesmírně šťastná, že se mi spojení dvou špičkových pracovních rodičů povedlo, a že zrovna tohle čertisko zůstalo doma. Ale stejně tomu uvěřím, až budu mít diplom doma, a bude to černé na bílém. Kdyby mi to před měsícem někdo řekl, myslela bych si něco o šílencích :-))))