Klubové podzimní zkoušky Sloveč, Růženka I.cena, CACT

09.10.2016 10:33

Klubové podzimní zkoušky - Růženka I. cena, CACT, celkově třetí místo

V sobotu 8.10 jsme se s Růženkou vydaly na její první klubové zkoušky. Cíle pro letošek, tj. udělat s ní speciálky z vodní práce a podzimky, byly už splněny, tak jsem jí na konec zkouškové sezóny naplánovala první pokus o klubovky jako bonus navíc :-))) Doprovod nám dělali naši kamarádi s fenkou GR Cecilkou, kterým pomáhám s cvičením, a když jsme se společně vylosovali do skupiny bylo jasné, že i přes ledové počasí a vítr si den pořádně užijeme.

Začínalo se dohledávkou pernaté zvěře, protože louky byly posekány na milimeterovou výšku, rozhodli rozhodčí,že kus budou vhazovat do břehu-remízku mezi loukou a polem a psi budou vysíláni přes louku. Jednou už jsem takovou dohledávku zažila a musím říct, že i zkouškový mazáci s ní měli problém,tak jsem byla zvědavá,jak to dopadne. Růženka to vzala trošku zeširoka, díky bočnímu zadnímu větru si ověřila všechny místa, kde měli schovaný kus psi před ní, nechala si ale poradit a hezky reagovala na povely a byla z toho první čtyřka a pochvala od rozhodčích. A šlo se na slídění. Z toho jsem měla trochu obavu, protože Růženka to občas napálí někam daleko a první dvě tři minuty bývá ehmmmmm trošku šílená :-)))) Naštěstí tady se mé obavy nenaplnily, Růžička nejdřív ověřila a krásně vypracovala teplou stopu zajíce, který na místě slídění chvíli před námi přeběhl, ale nechala se krásně odpískat a pak už systematicky a s chutí sobě vlastní prohledávala přidělený prostor, pokud se začala vzdalovat, stačilo jednou písknout a hned se vracela a metelila na druhou stranu, když vlítla do remízku,jen krátce ověřila,že v něm zvěř není a hned se zas vracela. Zkrátka paráda, čtyřka a pochvala od rozhodčích, že líp by to už snad ani nešlo :-) Následoval marking, kde Růženka jedinkrát chybovala, to už znám do Báry, nohy jsou rychlejší než hlava, takže to přepálila,kus přeběhla a chvilku musela dohledávat. S výslednou trojkou jsem ale byla spokojená, protože hlavní pro mě bylo, aby marking useděla a tento cíl byl splněn bez chybičky. Následná kachna z hluboké vody už byla perfektní a následoval přesun na oběd. Odpoledne nás čekala vlečka pernaté, a následně vlečka srstnaté zvěře, obě vypracovala rychle a přesně, zvěř hned uchopila, přinesla a krásně v předsednutí předala,takže další dvě čtyřky. Zbývalo "jen" vodění. Jen v uvozovkách, protože právě na něm padali psi do nižších cen, a s Růženkou jsme na něm musely dost intenzivně zamakat,protože běžně chodila krásně, ale v přítomnosti psů a zvěře už to tak slavné nebylo. Že se nám to povedlo, dokázala krásná čtyřka z disciplíny vodění volně, když jsme byly pochválené před celou koronou, že takto by disciplína měla vypadat a není nic, co by se jí dalo vytknout. Nutno říct,že jak je mým zvykem, ještě jsem to Růžence ztížila, když jsem opět zabloudila a přidala jsem nám navíc strom ke slalomu a ještě přelízání spadlé klády :-))))) A bylo hotovo, jedna trojka, jinak samé čtyřky, včetně všech pomocných známek.

Při vyhlašování se pak ukázalo, že Růženka jako jediná z labradorů dokončila zkoušky v první ceně, tudíž na svých prvních klubových zkouškách získala rovnou titul CACT a celkově byla z 22 psů třetí. Co víc si přát :-) Obrovskou radost ještě zvětšila Cecilka, která skončila hned za námi na čtvrtém místě s titulem res. CACT za goldeny. Prostě letos se Růžence dařilo a já jsem moc ráda,že se vložená práce zúročila, a že udělala od jara tak obrovský pokrok. Na tak mladou fenku si myslím opravdu parádní výkon :-)