Mezinárodní soutěž retrieverů 2021

20.09.2021 09:02

Mezinárodní soutěž retrieverů 2021

Berta Lovcovo srdce - I. cena, CACT, 2. místo, cena za nejlepší fenu bez ohledu na plemeno

Dva víkendy, dvoje vrcholové klubové zkoušky, dva velké CACTy, první a druhé místo mezi ostřílenými zkouškovými mazáky. Berta podala ve dvou letech naprosto neskutečný výkon a já jsem nesmírně vděčná.

MSR jsou nominačními zkouškami a jinak než složením klubových všestranných zkoušek se na ně dostat nedá. V normální situaci se nominují psi z VZ z předešlého roku. Díky zrušeným zkouškám kvůli Covidu se ale Rožmberský pohár přesunul na letošek, a tak se ho mohla účastnit i Bertička, a tím pádem se ve dvou letech nominovat na MSR. I to byl neskutečný úspěch, a na MSR jsme jely s velkou pokorou a s cílem dojít.

Páteční los rozhodl o tom, že v sobotu nás bude čekat velký a malý les, v neděli nejdřív voda a odpoledne jako poslední práce na poli. V sobotu jsme tedy začínali na barvě,kterou Berta na Rožmberáku ještě neuměla, a proto jsme se jejímu výcviku přes léto intenzivně věnovali. V tréninku jí už chodila velmi hezky, ale těžké třeboňské terény doma nemáme, a bylo jasné, že ukážou, jak na tom opravdu jsme. Berta předvedla krásnou šoulačku a šlo se na to. Nasadila jsem jí na nástřel, Berta si ho vyšetřila, zabořila nos a šla. Šla parádně, jistě, s chutí, jak pravili rozhodčí, téměř neudělala krok od barvy. Bohužel na konci bylo pidi sele, ještě položené za stromem, Berta o něm věděla,já ho neviděla,tak jsem jí strhla, a stálo nás to jeden bod. Přesto s velkou pochvalou za práci Bertičky,která byla opravdu top. Měla jsem ohromnou radost. Odpolední malý les si Berta dala s prstem v nose a vyčtyřkovaný. V neděli jsme nastupovali dopoledne na vodu, kde jsme dostali opět čtyřky, a jednu trojku z markingu, kdy Berta přeběhla, a musela dohledat. Odpolední pole už bylo ve znamení stoupající nervozity, že by mohla klapnout první cena. Berta už byla unavená, přesto opět šla ve čtyřkách až do vlečky pernaté, kdy trošku zakufrovala při nasazení, takže známka tři. A bylo hotovo a jasné, že jsme došly v první ceně s pouhými třemi trojkami. 

Celkově zkoušky došlo jen 12 psů, pouze 3 psi v první ceně. Berta jako nejlepší labrador, nejlepší fena,na druhém místě. Nemůžu být víc hrdá a nadšená. Zkušenosti ještě někdy chybí a chybička se vloudí, ale to Berta vynahradí svým temperamentem, chutí pracovat a udělat,co mi na očích vidí. Opět jsem slyšela,že dělá čest jménu své chovatelské stanice. Co víc si přát.