Svatováclavský pohár retrieverů 2019

30.09.2019 20:15

Svatováclavský pohár retrieverů 2019

Adélka Lovcovo srdce - PZ, I. cena, plný počet bodů, LZ, I. cena, plný počet bodů, 2x res. CACT, celkově 2. místo

Jako každý rok jsme i tentokrát na závěr zkouškové sezony vyrazili směr Stará Boleslav, kde se konal jubilejní 10. Svatováclavský pohár. Měla jsem nahlášenou jak Růženku, tak Adélku, ale Růženka se rozhárala,takže ta musela zůstat doma. Svatováclavák je prestižní akcí, kde se každý rok sjíždí pracovní špička, a já  jela bez větších ambicí, protože Adélka, byť v tréninku chodí barvu perfektně, tento výkon na zkouškách ještě nepředvedla, a já si už dost dobře nevěděla rady. Na druhou stranu jsem si říkala,že jednou to prokletí zlomit musíme, a všechny ostatní disciplíny umí Adélka ve čtyřkách odchodit. A hlavně, tak nebo tak, na zkouškách člověk nikdy neví, jak to dopadne.

Svatováclavský pohár se skládá z podzimních a lesních zkoušek. Nám tentokrát los určil, že v sobotu půjdeme podzimní zkoušky, a v neděli zkoušky lesní. Podzimky se vydařily podle představ, Adélka krásně slídila, vyšvihla vlečky, nejrychlejší dohledávku pernaté za 50 vteřin (a to se ještě stihla podívat po ochozu, jestli v remízu není živá zvěř), a i všechny další disciplíny se jí podařily, takže podzimky došla v samých čtyřkách. Já ale věděla, že chleba se bude lámat až na lesních zkouškách. V neděli ráno jsme tak vyrazily na pomyslný velký les a já si hned při losování vytáhla první barvu. Takže jsme předvedly bezchybné následování a šly na nástřel. A Adélka nástřel prověřila, zabořila nos do země, napla řemen a vyrazila. Šla naprosto přesně, neomylně, zpomalila jen na loži, které si ověřila, a velkou rychlostí pokračovala dál až ke kusu. Čas čtyři minuty, bezchybná práce a samozřejmě známka čtyři. Nemohla jsem být pyšnější a říkala si,ať zkoušky dopadnou jakkoli, tak tohle už splnilo vše, co jsem si přála. Pevně doufám,že tímto je prokletí zlomeno, a příští rok bude chodit Adélka barvu už jen takhle. Adélka i odpoledne pokračovala ve hvězdném výkonu, čtyřka střídala čtyřku až do konce, a tak jsme i lesní zkoušky došly s vyčtyřkovanou tabulkou. Po oba dva dny došla se samýma čtyřkama jenom Adélka, a tak je pro mě vítězem, i když na rozstřelu na podzimkách si vybrala slabší chvilku a chyba se vloudila, čímž jsme se o to oficiální vítězství připravily (o celkovém umístění rozhoduje součet umístění z obou zkoušek). 

Adélka tak potvrdila svojí úžasnou formu, ZPR před 14 dny, teď PZ a LZ, a vše vyčtyřkované. Je to moje hvězda. A protože se jednalo o poslední ročník Svatováclavského poháru, trochu jsem rekapitulovala. Na těchto zkouškách jsem předváděla 3 fenky, Barušku, Růženku a Adélku. Třikrát jsme vyhrály, dvakrát jsme se umístily na druhém místě, jednou na třetím a jednou na čtvrtém. Nemůžu být na holky víc pyšná, vždyť za úspěch se považuje tyto zkoušky "jen" dojít. Tímto se pro nás letošní zkoušková sezóna uzavřela, trošku si odfrkneme a za dva týdny nám začíná hlavní lovecká sezóna, a já už se zas moc těším, jak si budeme s holkama užívat.