Východočeské derby retrieverů

04.08.2015 19:34

První srpnový víkend jsme se s Baruškou vydali do Bříšťan, kde se již tradičně konalo Východočeské derby retrívrů. Loni se nám tady veledařilo na zkouškách z vodních prací, bohužel podzimní zkoušky jsme nedokončily, a tak jsem byla zvědavá, jak to dopadne letos. Již v pátek jsme se vypravily za naší kamarádkou Vlaďkou a jejím labradorem Barykem a v sobotu ráno pak společně vyrazily směr Bříšťany. S losem číslo 4 jsme dopoledne absolvovaly disciplíny navádění na dvě kachny a marking, které se podařily podle mých představ. Bohužel první odopolední stanoviště, vyhledávání v rákosí, nás hned hodilo do třetí ceny. Baruška měla snad největší zásek, který na zkouškách předvedla, rákos prohledávala jen velice mělce a stále měla tendenci vybíhat na louku, kde mohutně značkovala. Jediná chvíle, kdy se vydala do rákosu opravdu hluboko, byla až ve chvíli, kdy už disciplína skončila, to se pak pro změnu nechtěla vrátit :-))) Následující dohledávku kachny sice dala  za čtyři, ale šla na ní doslova krokem - tak já to teda najdu - ale bez svého typického elánu a nadšení. Druhý den nás čekaly podzimní zkoušky a já byla zvědavá, jak to celé dopadne. Baruška šla spolehlivě, jedinou trojku dostala za slídění, kde tempo bylo přeci jen pomalejší, než si rozhodčí představovali, nicméně přidělený prostor prohledala s chutí a já byla spokojená (i proto, že na této disciplíně spadlo hodně psů do nižší ceny). Všechny ostatní disciplíny Barunka odešla ve čtyřkách, nicméně já jsem na ní viděla, že není ve formě, vracela se pomalu a ne svým tryskem, jak jsem u ní zvyklá. Těžko říct, zda to byla jen momentální indispozice, projev hormonální nerovnováhy nebo co jiného, i doma se zdá unavenější a víc pospává.....příští víkend jedeme na další zkoušky, tak uvidíme, v jaké formě se Bára předvede, nedá se nic dělat, ne vždy vše vychází podle našich představ. I tak dokončila podzimky v první ceně s titulem res. CACT. Přesto jsem si zkoušky moc užila, ve skupince jsme měli naprosto úžasnou atmosféru a všichni si vzájemně fandili a drželi palce. A celkový výsledek nebyl nakonec také tak špatný:

SVP - III. cena

PZ - I.cena, res. CACT

Celkově 4. místo na Východočeském derby