ZPR - Derby 2015 - 20-21.6.2015

04.07.2015 14:18

Jelikož se loni Baruška kvalifikovala ze Severočeského derby na Finále Derby 2015, což jsou Zkoušky přinášení retrívrů, vydali jsme se 20-21.6. do jihočeského Stříbřece. Jeli jsme již v pátek společně s Alenkou Dragounovou a její flatkou Valinkou a ubytování jsme měli zajištné ještě společně s dalšími kamarády. V sobotu ráno jsme se probudili do počasí,kdy doslova voda padala z nebe, i ranní nástup a rozlosování se odehrávalo za vydatného deště. Já jsem si vylosovala los číslo jedna, a jak se později ukázalo jednička nám tentokrát štěstí nepřinesla. Dopoledne jsme začínali handlingem a vlečkou pernaté, obě disciplíny zvládla Baruška na čtyřky. "Osudovou" disciplínou se nám však stala odpolední vlečka srstnaté v lese. Bára jí vypracovala skvěle a v super čase, bohužel při cestě zpět se zamotala a namísto ke mně došla k blízko stojící koroně. Musela jsem jí dvakrát připískat než mě našla, takže bez ohledu na bezchybnou vlečku, to podle nových řádů bylo za dvě (loni bychom dostali za čtyři). Takže jsme spadli do druhé ceny a bylo vymalováno. Ostatní vůdci už si dali pozor a po vypuštění psa se vraceli na cestu,aby je pes viděl. Následoval čtverec v lese,který se nám tentokrát také nepovedl, sebekriticky musím říct,že díky mé výcvikové chybě - díky těžkým čtvercům, které na zkouškách bývají, jsem jezdila tuto disciplínu cvičit do co nejhustších a nejneprostupnějších terénů a ono ouha, tady to byl skoro otevřený les. Bára nějak nebyla schopna pobrat, co tam má dělat, táhla pořád do jediného hustšího prostoru vzadu vpravo, a když jsem se jí snažila "upovelovat", začala mojí snahu sabotovat :-))) I přesto to bylo za tři, naprosto spravedlivě však také za tři z poslušnosti a z chutě k práci. Klid na stanovišti už byl zase čtyřkový, stejně jako dopolední nedělní disciplíny - navádění na dvě kachny, odložení, vodění. Nejinfarktovější situace nás teprve čekala. Při dohledávce kachny v rákosí Bára vypíchla srnčí a přesvědčit jí, že nemá hledat tam, kde byla srna zalehlá, ale kdesi vepředu, bylo opravdu o nervy.. Nakonec se mi to podařilo, časový limit na čtyřku, ale opět za tři z poslušnosti, a jak pravil pan rozhodčí, s tím jde ruku v ruce i chuť k práci,takže také za tři. Popravdě ale musím říct, že i kdybychom dostali z poslušnosti za dvě, nemohla bych se vůbec divit. Závěrečný marking už pak proběhl bez problémů. Přestože pro mě byla druhá cena kvůli vlečce určitým zklamáním,protože Baruška má formu, jsem ráda, že jsme zkoušky došli, zvlášť u té dohledávky kachny jsem si myslela,že jsme "venku" :-))) Díky kamarádům, se kterými jsme měli společné ubytování a trávili jsme tak společně volný čas, jsme si i přes částečný neúspěch, celý víkend moc užili a už teď se těšíme na další akci :-)